donderdag 19 maart 2015

voorbereiding Challenge Day: toekomstscenario de zelfsturende professional

Onze leergroep heeft als toekomstscenario voor de Challenge Day gekozen voor de zelfsturende professional. De drijvende krachten leven lang leren en individualisme zijn volgens ons onlosmakelijk verbonden met de toekomst. Leven lang leren is in 2030 geen concept meer maar volledig geïntegreerd met de levenswijze van ieder. Leren en ontwikkelen lopen als een rode draad door ieders leven. Binnen dat leren en ontwikkelen volgt ieder zijn eigen leerweg, waarbij de talenten optimaal ontwikkeld en vervolgens benut worden. Dit vraagt individuele leertrajecten.

Maandag zijn we gestart met quest 4a en 4b als voorbereiding op de Challenge Day. Na onderling overleg gaf Geert aan dat hij namens onze groep deelneemt aan quest 4b, organisatie van Challenge Day. We vinden het allemaal heel jammer dat we Geert voor het vormgeven van quest 4a kwijt zijn en hadden dit traject graag met zijn allen afgesloten. Maar weten ook dat hij een waardevolle bijdrage zal leveren aan de organisatiecommissie. Vervolgens zijn we verder gegaan met een brainstorm over het presenteren van ons toekomstscenario 2030 op 20 april, de zelfsturende professional. Er is getekend, gekleurd, veel ideeën passeerden de revue, waarvan een groot deel in de prullenbak belandde. Uiteindelijk hebben we overeenstemming bereikt over een idee, dat uitgewerkt wordt. De taken zijn verdeeld en via app, mail, skype houden we elkaar op de hoogte. Ook wij willen op dit moment niet meer prijs geven over onze presentatie dan dit tipje van de sluier:


1 opmerking:

  1. Jullie houden de spanning er nog even in . Het plaatje is interessant, het doet me denken aan een trilobiet (één van de oudste organismen op aarde). Zonder verleden geen toekomst, zegt men. Als jullie zo ver vooruit kijken als de trilobiet terug gaat in de tijd dan belooft dat wat voor jullie sessie op de Challenge Day! Het maakt me nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen