maandag 20 april 2015

presentatie tijdens challenge day

Vandaag was het zover: Challenge Day. Als derde groep waren wij aan de beurt. Gestart met een filmpje ter introductie van ons scenario, een mondelinge toelichting op de karakteristieken, zijn we daarna de dialoog aangegaan met de toeschouwers. Door middel van kaartjes met de afbeeldingen van de karakteristieken konden ze aangeven wat een sterk aspect aan ons scenario was, in die zin dat het innoverend was en realiseerbaar. De meningen waren verschillend hierin. Waar sommige toeschouwers kozen voor de groeiwatch als innoverend, zagen anderen het diploma-vrije aspect als innoverend en realiseerbaar. Diploma-vrij kan, mits het niveau geborgd wordt. Dit werd door toeschouwers aangegeven die dit als een zwakker aspect zagen. Dus toch een soort diploma. Aangegeven werd door één persoon dat de naam 'competentiewatch’ niet goed gekozen was. Het zou niet gaan om competenties maar om de talenten waar lerenden zich in ontwikkelen. Wij zien echter ontwikkeling in alle leergebieden en niet binnen alleen talenten. Ook naar de open leeromgeving werd verschillend gekeken. Sommigen zagen dit als innoverend, anderen zien dit nu al binnen het onderwijs en vonden het derhalve niet innoverend. In het algemeen vond iedereen het leren in eigen tempo positief; iedere lerende kiest zijn eigen leerroute en legt deze af in zijn eigen tempo.
Het was fijn dat we zoveel positieve reacties kregen en het stemt ons hoopvol dat dit scenario in de toekomst gerealiseerd wordt.





2 opmerkingen:

  1. Ik heb op Game Set Match gestemd, helaas is er niet voldoende op jullie gestemd om te winnen. Vanuit een bezoekersperspectief vond ik jullie pitch en ontwerp concreet, realistisch en echt een innovatie. Vooral het bij houden waar je staat en een leven lang ontwikkelen. Goed gedaan en succes met jullie laatste loodjes op de MLI.
    -Rob van Bakel (1e jaars)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankjewel Rob voor je mooie woorden!
    Namens GameSetMatch, Myriam Lamerichs

    BeantwoordenVerwijderen